McCat Followers

Thursday, August 25, 2011

Christina Aguilera bagi pagi yg blues kpd gwe~~

Gwe baru bgn tito nie...yaaa...sgt lwt bkn..tp bg gwe can bgn lewat sbb smlm gwe x leh tito n hanya leh tito pas subuh td. Barangkali kesan jet-lag krn smlm ptg gwe baru sampai rmh dr Melaka. hahahampes....so gwe yg lewat tito ni pon bergolek-golek tibe2 bersgt blues krn tbe2 tringat akn seorg...ehh sekoq..kucing gwe yg bernama Christina Aguilera. Oh ya, mesti hangpa pelik knp gwe buh nama artis kat nama kucing gwe. Sbbnya ialah dulu time zmn kanak2 riang ria gwe, gwe suka kutip kucing tepi jln n menternak kucing dgn jaya dirmh. Bila kucing dah byk..nama utk kucing mcm si putih, hitam, belang dan lain2 telah habis diguna pakai. So daripada gwe merecycle nama2 kucing tuh kpd si putih I, belang VI mahupun hitam III, gwe mengunakan nama artis sebagai alternatif. Maka kucing2 gwe ada dinamakan mengikut nama2 artis hollywood yg glamor mengikut situasi semasa spt yg nama Britney, Marcy gray, Anggun dan hatta the undertaker (WWE).  So nak dipendekkan citer la, gwe menjadi blues pada pagi ini krn kucing gwe yg bernama Christina Aguilera itu.

Seingat gwe, christina ni lahir ketika gwe di form 2 iaitu pada tahun 2000. ketika lagu Come On Over Baby dan opss I did it again popular. Unfortunately, ketika Christina berumo lebey kurang setgh thn beliau telah dilanggar sebuah kete akn tetapi nyawanya masih panjang cuma tgnnya patah. Mslhnya, selepas dilanggar dia menghilangkan diri slm bbrp hari dimana akhirnya gwe berjaya menemui dia nyorok bawah terowong longkang yg beso kat dpn rmh gwe slps menubuhkan pasukan mencari dan menyelamat yg dianggotai olh gwe n abg gwe. Pada masa tuh tgn patah Christina telah mengeras dan telah membengkok. Zmn dulu2, gwe hidup dlm zmn jahiliyah pasai penjagaan kesihatan kucing neh so xda lah gwe send dia kemana-mana vet. lgpon kwsn rmh gwe ni x mesra klinik haiwan ahahaha. So, tiap kali christina berjalan dia akn menyeret kaki dia yg bengkok tuh lama kelamaan sendi yg bengkok tuh luka dan ssh mau sembuh. Makanya gwe slalu membalut kaki yg bengkok tuh demi mengelakkan kakinya luka parah. 

Cth kaki patah dan luka yg dialami spt Christina

Bunyinya spt sgt kasihan, akn ttp kaki bengkok itu tlh menjadikan Christina sgt licik membuka semua pintu, periuk, tupperware dan mcm2 lg bekas mknn. Lantas kucing2 lain dirmh telah mengangkat beliau sbg Head of   thief department. Sewaktu itu hbgn gwe dgn dia xda la rapat mn pon. Biasa2 ja. Hingga pada suatu hari Christina demam n terlantar x bermaya selama seminggu dan sepanjang itu gwe yg merawatnya. Gwe suapkan dia mkn ikan rebus dan minum susu. Setiap kali gwe suapkan dia mkn, dia akn memandang gwe dgn suatu pandangan yg gwe tidak akn lupakan. Dia memandang gwe seolah-olah dia terharu gwe sanggup menjaga n menyuap dia...chewahh...terharu ahahahaha tp mmg btoi. Dia sptnya faham apa yg gwe lakukan pada dia. Ajaibnya slps kejadian itu, Christina sgt attach pada gwe, kemana gwe p dia akn follow, mendengar arahan gwe, dan stp kali gwe panggil nama dia berlari dia dptkan gwe. Tp klu org panggil nama dia, dia wat bodo jerk. So, gwe rasa Christina ini amat berasa terjasa pada gwe ahahahaha. 

So, apa yg menybbkn gwe rasa blues pada pagi ini apabila terkenang Christina? Sbbnya gwe berasa amat kesal krn gwe tidak menjaga Christina dgn sgt baik. Dulu gwe sgt jahil, gwe x tau apa tuh neuter, vaksin, deworm dan segala hal kebaikan utk kesihatan kucing. Yg gwe tau, bagi mkn, main sama depa, lap pee poo dan all the basic things la. Gwe juga amat kesal krn slps gwe masuk matrikulasi, gwe sdh x slalu bersama dia dan gwe rasa dia sedey sbb gwe tlh melupakan dia, x bermain selalu sm dia dan dia menjalani hari2 tua tnpa gwe sbb gwe berjauhan di matrik Tangkak. Sehinggalah suatu hari, mak gwe menelepon gwe dan mengatakan Christina telah mati di bilik gwe. Gwe berasa sgt superb sedey sbb gwe x dpt bersama dia ketika dia sakit tua dan ketika akhir hayat dia. Gwe rasa dia tentu menantikan kehadiran gwe disaat tuh krn menurut mak gwe Christina x mau tido di mana-mana tmpt selain di bilik gwe. So gwe membawa kekesalan itu sehingga hari ini. Alangkah baiknya klu masa blh berulang krn gwe janji akn sentiasa menjaga dia dan kucing lain dgn lebih baik.

 So, gwe bercerita ini kpd hangpa semua yg penyayang kucing sbb gwe yakin hanya org jenis mcm hangpa yg paham apa gwe rasa. Klu gwe citer pada member2 gwe yg kebykknnya bkn cat lover kompem depa kata gwe gila. Dan hangpa semua tentu ada cerita2 blues snirik antara hangpa dgn kucing hangpa yg lepas2. Okies, gwe nk smbg layan blues balik...thanks for reading my blues story..chowww...


,
.
.


2 comments:

Chieda Hafiz said...

kucing pun ade perasaan.. Teringat kucing aku yg mati jatuh telaga dulu tu... sedih wooo

meowwmania said...

betul betul..faham sgt perasaan tu

dulu pon kite jahil bab2 penjagaan kucing ni, byk perkara yg kite kesalkan mmg berjanji pd diri sndiri bila da keje n ada duit sendiri nk bg yg terbaik utk si comel semua

RIP Christina....

Post a Comment